alexandru January 26, 2018

Indiferent care este domeniul în care activezi, când vine vorba despre mediul online, businessul tău are nevoie de un site foarte bine pus la punct. Dar ce anume înseamnă asta?

Cele mai multe voci susțin că nu există șansă de reușită pe internet fără promovare. Însă ce se întâmplă dacă promovăm un site ne-optimizat corespunzător? Și ce presupune, mai exact, această optimizare?

Iată câteva sfaturi SEO care te vor ajuta să înțelegi mai ușor diferența dintre aceste două nevoi ale tuturor site-urilor de prezentare și magazinelor online, astfel încât să îți poți dezvolta afacerea și să îți crești profitul!

Să înțelegem mai bine conceptul SEO

Mai înainte de toate, să vedem, pe scurt, ce anume înseamnă SEO. Acesta este, de fapt, un acronim pentru Search Engine Optimization, ceea ce, în traducere liberă, înseamnă optimizarea site-urilor pentru motoarele de căutare. Și cum Google este cel mai popular motor de căutare din lume, tot ceea ce contează – când vine vorba despre site-uri – este ca ele să fie indexate pe poziții cât mai bune din prima pagină a acestuia.

Iar acum să vedem ce cifre întăresc aceste afirmații.

În primul rând, de ce prima pagină? Pentru că, potrivit statisticilor, doar 5% dintre utilizatorii de internet accesează pagina 2 din Google, restul oprindu-se la rezultatele afișate pe prima pagină a motorului de căutare.

Iar dintre cei 95% care rămân pe această primă pagină, cei mai mulți accesează, de fapt, site-urile care ocupă primele 5 poziții organice, adică cele care nu fac parte dintre anunțurile plătite.

Mai precis, 70% dintre accesările efectuate de utilizatori sunt făcute pe link-uri organice, ceea ce înseamnă că site-urile au nevoie de o creștere naturală, astfel încât să fie poziționate de Google în primele locuri fără să trebuiască să plătească pentru apariția lor la căutările efectuate de publicul țintă.

Cum poți crește natural în Google?

Ei bine, aici intervine SEO, adică optimizarea site-urilor – așa cum am explicat mai sus că înseamnă acest concept. Un site corect optimizat este un site care corespunde cerințelor impuse de cât mai mulți dintre cei peste 200 de factori de care algoritmii Google țin cont atunci când poziționează un site în rezultatele afișate.

Backlink-urile, spre exemplu, se numără printre cele mai importante criterii de ranking, ba chiar poate că este cel mai important dintre acestea, ceea ce presupune derularea unei campanii serioase de linkbuilding.

În plus, trebuie să te asiguri că nu ai un site non-responsive, că viteza de încărcare a paginilor nu este mică ș.a.m.d., astfel încât să ai certitudinea că experiența utilizatorilor pe site-ul tău va fi una plăcută din toate punctele de vedere (destul de multe, de altfel). În caz contrar, Google te poate penaliza prin îngroparea site-ului în pagini în care nimeni nu va ajunge vreodată.

Așadar, dacă ai un business online, s-ar putea ca promovarea clasică, prin reclame, să fie doar o risipă de bani, câtă vreme, din punct de vedere SEO, site-ul afacerii tale nu este bine pus la punct. De aceea, înainte de toate, ai nevoie de servicii SEO profesionale, prin care să îți fie asigurată o optimizare SEO a site-ului ca la carte.

În plus, o astfel de campanie implică, automat, și promovare, așadar nu ai decât de câștigat pe toate planurile. De fapt, pe termen lung, SEO este cel mai avantajos instrument de promovare în ceea ce privește afacerile online. Iar pentru a te asigura că obții rezultatele dorite, cel mai indicat este să apelezi la ajutorul unei firme specializate în astfel de servicii.

Una dintre cele mai apreciate agenții SEO din București, de exemplu, este AdMarks Media. Mai multe detalii despre ce presupune o campanie SEO, prețuri și alte lucruri de interes pentru businessurile online poți găsi pe site-ul acesteia, admarks.ro.